Behöver vi ett eget samtalsforum i Vadstena?

Öppet forum där alla kan ge synpunkter. Ingen registrering krävs.

Behöver Vadstena ett eget samtalsforum? Ge din synpunkt.

Du kan välja upp till 1 alternativ

Visa resultat

Andrea Wetter
Site Admin

Behöver vi ett eget samtalsforum i Vadstena?

Inlägg av Andrea Wetter »

Tanken har slagit mig Andrea Wetter om det finns ett behov av ett diskussionsforum för oss som bor i Vadstena. Det finns i dag flera verktyg och grupper som används som exempelvis FB, Instagram. Jag kan tycka att de kan vara svåra att hitta och har nackdelen av att de är knutna till de sociala mediejättarna.

Fler och fler vill undvika dessa då de profilerar oss användare hårt och informationen på olika sätt säljs vidare till tredje part samtidigt som vi bombarderas av reklam. Jag har samtidigt uppfattat att det kan finnas svårigheter att hålla en FB grupp öppen enlig regelverk.

Jag har därför, för att testa, för att se om det eventuellt finns intresse skapat domänen vadstenastad.se och där lagt ett av de mest populära fria forumen PHPBB. I det forumet går det bra att skapa vilka diskussionsgrupper som helst vilket gör att det är lättare att hitta.

Min tanke är att alla som har en anknytning till Vadstena skall kunna registrera sig som användare med möjlighet att publicera i lämpliga grupper. Alla grupper kommer initialt att vara öppna, men kan hållas dolda för icke registrerade om så önskas. Det går också bra att ha olika moderatorer i olika grupper. Men det är en senare fråga.Det finns inga ekonomiska intressen eller andra intressenter. Detta är ett helt privat initiativ och administreras och finansieras ur egen ficka.

Vill du ge dina synpunkter och prova så registrera en profil i ditt Riktiga namn och berätta här vad du tycker. Jag kommer inte att marknadsföra detta på något sätt utan låter det ligga som en form av beta under några månader. Enda sättet att söka är för stunden via sökmotorerna, som senare om så skulle önska kan stängas av.

Som vanligt gäller att vi har ett vårdat språk och direkta personangrepp med mera tillåts aldrig. Ett mera uttryckligt regelverk kommer att jobbas fram om intresset finns.
Observera att denna version endast är en test för att se intresse och testa möjligt upplägg.

Kanske ett möjligt bredare alternativ till FB gruppen "Vadstena! För alla som bor, lever och verkar i denna stad. Vad händer?"